Finns det något bättre än att ge bort någonting som gör en annan människa glad? Möjligtvis skulle det vara själva överraskningsmomentet; att få se mottagarens ansiktsuttryck när denne öppnar paketet.
Att ge är verkligen den bästa gåvan, eftersom man får så mycket tillbaka i form av glädje och tacksamhet. När du ger bort en företagspresent eller en give-away till anställda, kunder och leverantörer är det tecken på uppskattning för väl utfört arbete och samarbete. Men glöm inte bort att skapa en tydlig policy rörande frågor som gäller hanteringen av företagspresenter och give-aways.
Skapa riktlinjer och en tydlig policy
Med en tydlig och strikt policy kring frågor som rör företagsgåvor och give-aways förebygger du eventuella missförstånd, som i sin tur kan leda till oegentligheter och utsatta situationer för såväl personal som företagsledning. Det är ett värdefullt skydd för alla som är anställda på ett företag.
Gåva som begrepp
Gåvor definieras som objekt som ges bort som ett tecken på uppskattning. Det kan också handla om att marknadsföra ett varumärke, en produkt eller en tjänst samt att markera en högtid (jul, nyår, påsk). Gåvor kan bestå av såväl varor som tjänster.
Innovativa gåvor
För att visa att företaget ligger i framkant vad gäller teknisk innovation och utveckling, är innovativa och tekniska klappar ett tecken på framsteg och framåtanda.
Varför inte ge bort en MP3 eller MP4-spelare till alla anställda i julklapp? På så vis får de tillgång till musik, spel och filmer dygnet runt, som under arbetstid kan användas för att skapa arbetsglädje och inspiration.
Även inom området B2B kan digitala produkter bidra till positiva reaktioner och marknadsföringseffekter. I en värld där deadlines, möten, intervjuer, leveranser med mera kräver noggrann planering och god tidsuppfattning är en digital fotoram med inbyggd klocka en fantastiskt bra julgåva. För att inte säga klockren!
Placera företagets logotyp väl synlig på ramen och lägg in en ny reklamkampanj som startar när mottagaren aktiverar spelaren, så har du väckt både uppmärksamhet och intresse.